

zeyir Garih Ortaokulu olarak, Türkiye, Polonya, Gürcistan ve Hırvatistan ortaklığıyla yürütülen uluslararası eTwinning projemiz “English with AI” başarıyla tamamlanmıştır. Okulumuz İngilizce öğretmeni Melike ATASEVEN tarafından yürütülen bu proje kapsamında, öğrencilerimiz yapay zekâ teknolojilerini İngilizce dil öğrenim süreciyle bütünleştirerek çağın gereksinimlerine uygun, yenilikçi bir eğitim deneyimi yaşamışlardır.
Proje süresince öğrencilerimiz; dil öğrenme uygulamaları, sohbet robotları, yapay zekâ destekli yazılımlar ve çevrim içi oyunlar gibi araçları kullanarak hem dil becerilerini geliştirmiş hem de teknolojik okuryazarlıklarını artırma fırsatı bulmuşlardır. Aynı zamanda, farklı ülkelerden öğrencilerle iletişim kurarak kültürlerarası etkileşim becerilerini pekiştirmişlerdir.
Projenin Kazanımları:
Öğrencilerimizin İngilizce dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde belirgin gelişmeler kaydedilmiştir.
Yapay zekâ destekli hikâyeler, diyaloglar, videolar ve sunumlar başarıyla hazırlanarak ortak okullarla paylaşılmıştır.
Proje sonunda, yapay zekâ araçlarının eğitimdeki etkilerine dair kapsamlı bir değerlendirme raporu oluşturulmuştur.
Ortak ülkelerin kültürel ögelerini içeren ve öğrencilerin katkılarıyla hazırlanan uluslararası bir e-kitap ve e-sergi yayımlanmıştır.
“English with AI” projesi sayesinde öğrencilerimiz; üretken, yaratıcı ve dijital çağın gereklerine uyum sağlayabilen bireyler olma yolunda önemli bir adım atmıştır. Bu anlamlı çalışmada emeği geçen tüm öğrenci, öğretmen ve proje ortaklarımıza teşekkür eder; benzer projelerle eğitimde yenilikçi adımlar atmaya devam edeceğimizi belirtmek isteriz.
“Act - Create - Think in English”
Üzeyir Garih Ortaokulu olarak ortağı olduğumuz ve Romanya ile yürüttüğümüz uluslararası eTwinning projemiz başarıyla tamamlanmıştır.
Projemiz süresince öğrencilerimiz;
İngilizce dil becerilerini geliştirerek özgüvenle iletişim kurmayı öğrendiler,
Farklı bir ülkenin – Romanya’nın – geleneklerini, kültürünü ve yaşam biçimini tanıdılar,
Yeni arkadaşlıklar kurarak sosyal çevrelerini genişlettiler,
Grup çalışmaları sayesinde iş birliği ve takım ruhu geliştirdiler,
Derse karşı motivasyon kazandılar ve öğrendiklerini eğlenceli yollarla pekiştirdiler,
Pasif değil, aktif birer katılımcı hâline geldiler,
Eğitici ve öğretici Web 2.0 araçlarını kullanarak teknolojiyi doğru ve etkili şekilde derslere entegre ettiler.
Bu proje ile öğrencilerimiz hem dil öğrenme süreçlerinde ilerleme kaydetti hem de sosyal, kültürel ve dijital alanlarda önemli kazanımlar elde etti. Aynı zamanda, sınıf ortamları daha canlı ve öğrencilerin aktif katılım sağladığı bir hale dönüştü.
Hedeflenen tüm kazanımlara ulaşılmış ve öğrencilerimizin gelişimleri somut ürünlerle gözlemlenmiştir.
“Act - Create - Think in English” projesi; öğrencilerimizin sadece dil gelişimlerine değil, aynı zamanda özgüven, yaratıcılık, dijital okuryazarlık ve kültürlerarası farkındalık alanlarına da katkı sağlamıştır.